26.05.2019

Fiskekonkurranse Norsjø

Team Snippen sin Surtees båt
 Konkurransen startet lørdag kl 12:00 og varte frem til søndag kl 12:00, det var 12 påmeldte båter. Vi fisket frem til 18:00, da var det pålagt oppmøte og pizza på Ulefoss Gjestebrygga. Det var fanget lite fisk da kom inn, største var på 53 cm pluss noen under minstemål på 40 cm.


Solen på vei ned
 Fisket for min egen del gikk veldig dårlig, jeg fisket fram til 23:30, kun et lite napp og en kvist var alt som hendte hos meg. Tenkte da å ta et par timer på øret før  jeg ville prøve igjen på morgen.
 
Ørret 59 cm
Fikk på vei inn fikk jeg  telefon fra Ørnvik som da hadde fått to kjappe fisker på 53 og 68 cm- gratulerer! Begge to flotte fisker, største ga ifølge Ole Jan en god og moro kamp.
 
Ørret 68 cm
  Etter noen timer på øret var det tid for nye tak, men det ble like dødt som dagen før for min del. Ifølge rapporter ble det tatt opp over 20 fisk som var over minstemål på 40 cm, mange av disse var over 50 og 60 cm, største ble fanget av Team Kroken på 75 cm. Team Kroken ble også vinner av konkurransen både med flest poeng og størst fisk - Gratulerer så mye!!
Til info var dette en fang og slipp konkurranse så all fisk ble satt tilbake etter bilde - dette for å bevare den sårbare storørretstammen i Norsjø.
 
Takker alle for en fin konkurranse , kommer sterkere tilbake til neste år.

Vinnerfisken til Team Kroken
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar